ikariam

 
                                                             

 


İkariam´ın başlangıcında üzerinde fazla sayıda bina bulunmayan ama çok verimli bir toprak üzerinde yer alan, sahil şerinden arsa alıyorsun.

Bu küçük başlangıçtan şairsel bir metropol kurup, başkentini güçlü bir ada krallığına yakışacak şekilde geliştirebilir misin? Bu sayfalar bu amacına ulaşmak için gideceğin yol hakkında bilgi verir.

Adalar arasında paylaştırılmış olan 5 çeşit kaynak vardır:
 Yapı malzemesi,  Şarap,  Mermer,  Kristal Cam ve  Sülfür.

Oyun sırasında her ihtimalde büyük miktarda yapı tahtasına ihtiyacın olacak- işçilerini odun kazanmak için çalıştırmalısın, ve adandaki diğer oyuncularla ortak olarak kaynak madenlerini genişlet !
 

Temel ihtiyaçların giderilmesi için gereken kaynakların çıkarılmasıyla uğraştıktan sonra sırada şehri geliştirmek var.

1. Akademin sayesinde çok güzel ve yararlı keşifler yapabilirsin.
2. Kışlanda ordun için asker yetiştirebilirsin.
3.Ticaret limanın ve oradan satın aldığın ticaret gemilerin sayesinde diğer oyuncularla ticaret yapabilir ve kaynak alışverişinde bulunabilirsin.

Olan bitenlerden anında haberin olması ve krallığın hakkında bilgi sahibi olabilmen için sana yardımcı olacak dört tane danışmanın bulunuyor.

Parlak olarak yanmaları durumunda senin için bir haber var demektir- ilgili alana gidip kendilerinden son havadisleri alıp bilgi sahibi olabilirsin.

İkariam´da harita bakışını istediğin gibi değiştirebilirsin. İstersen dünya haritasını, istersen ada haritasını veya şehir haritasını kullanabilirsin.

Böylelikle başlangıç için gereken tüm önemli bilgileri öğrenmiş oldun - geriye sadece oyuna başvurman kalıyor (ücretsiz!) - ve sonrasında hemen başlayabilirsin!
Nasıl savaş gemisi yapabilirim?



Bir tersane inşa etmelisin. Burada savaş gemilerini üretebilirsin.

Şehrimi nasıl savunabilirim?

Şehrinizde askerler (kendinize veya dostlarınıza ait) oldu u sürece, bunlar otomatik olarak şehrinizi savunur.

Şehrimi kaybedebilir miyim?

Hayır. En kötü ihtimalle birileri belirli bir süre şehrini işgal edebilir.

Başka bir şehre nasıl saldırı düzenleyebilirim?

Hızlı seçim menüsünden öncelikle askerlerinin konuşlandıgı şehri seçmelisin. Sonra saldırmak istedigin oyuncunun şehrinin bulundugu ada haritasına geçiş yapmalısın. Kurbanına tıkladıgında sol tarafta bulunan yagmala veya işgal et seçeneklerinden diledigine tıklayarak göndermek istedigin birlik türünü ve miktarını seçip saldırını gerçekleştirebilirsin.

Neden askerlerim çok az kaynak yagmalıyor?

Ya kurbanın geniş bir depo kapasitesine sahiptir, ya da senin çok az nakliye gemin mevcuttur. Limanda daha fazla nakliye gemisi üretebilirsin. Yagmalanan kaynakların miktarı senin kurbanının limanına da baglıdır. 
BİNALAR

Akademi

Akademi

Akademi, eski gelenekler ile modern teknolojiyi birleştiren bilgiyle dolu muhteşem bir yer. Şehrin en zeki beyinleri girişi bekliyor! Her bilim adamının paraya mal olan, kendine ait bir laboratuara ihtiyacı olduğunu düşün.
Daha büyük akademide aynı zamanda daha fazla bilim adamı çalıştırabilirsin.

Belediye Binası

Belediye Binası

Şehrin merkezinde, şehrin de onunla birlikte serpilip geliştiği belediye binasını bulabilirsin. Burada çalışan zeki kamu görevlileri, size lokal nüfus hakkında bilgi vermekten hoşlanır.

Belediye binasının her gelişimi şehirde yaşabilecek maksimum vatandaş sayısını artırır.

Kışla

Kışla

Atak ve kendinden emin gençlerini soğukkanlı savaşçılar olarak yetiştirmenin yolu iyi bir askeri eğitimden geçer. Bunu da kışla kurarak sağlayabilirsin. Askeri kışlada kılıç, mızrak kullanmayı ve taş fırlatmayı öğrenir, en güçlü savaş makinalarını yakından tanıma fırsatı bulurlar.

Kışlanı geliştirdikçe birliklerini daha hızlı eğitebilirsin.

Ticaret Limanı

Ticaret Limanı

Limanın dünyaya açılan pencerendir. Buradan yeni ticaret gemileri satın alabilir ve uzun yolculuklara çıkabilirsin. Ticaretin merkezi de bu liman olacaktır.

Limanın büyüdükçe malların gemilere yüklenmesi de hızlanacaktır.

Donanma Tershanesi

Donanma Tershanesi

Bir ada krallığı filosu olmadan hayatta kalabilir mi? Savaş tersanesinden hizmetinde görev yapacak güçlü gemiler inşa edebilirsin. Oluşturacağın güçlü donanmayla yedi denizleri titretebilirsin.

Tershane büyüdükçe gemi inşası da hızlanır.

Depo

Depo

Kaynaklarının bir bölümü depoda korunmuş durumdadır. Bunun anlamı yağmacılar ve yağmur, kuşlar ve diğer hayvanlar onlara ulaşamazlar. Depolanan kaynakların hakkında her zaman depo bekçisi en güncel bilgilere sahiptir.
Deponu geliştirilmesi daha fazla kaynak için koruma sağlar.

Sur

Sur

Sur sizin vatandaşlarınızı düşmanlarınızdan ve güneşten korur. Dikkat! Düşmanlar surlarını yıkmayı veya tırmanarak aşmayı deneyecekler.
Surların her kademesi askerlerinin savunma gücünü %10 artırır.

Taverna

Taverna

Yoğun bir iş gününden sonra, hiç bir şey soğuk bir testi şarabın yerini tutamaz. Bu yüzden halkın tavernada toplanmayı seviyor. Ve günün sonunda son eski şarkılar söylenmeye başladığında, herkes neşe ve keyifle evinin yolunu tutuyor.
Tavernanın her geliştirilmesi, sana daha fazla şarap sunma imkanı verir.

Müze

Müze

Müzede senin halkın diğer ülkelerin bizim muhteşem kültürümüzü nasıl kopyalamaya çalıştıklarını görebilir. Daha büyük sergilere ev sahipliği yapabilmek için müzeni büyütmelisin.

Müzede yaptığın her geliştirme, sana bir kültürü daha yerinde sergileme imkanı verir.

Saray

Saray

Güzel deniz manzaralı sarayından tüm imparatorluğunun kaderini belirlersin. İlerlettiğin her saray kademesi sana yeni bir koloni kurma şansı tanır. 

Sarayını geliştirmediğin sürece koloni sayını arttırman mümkün olmayacaktır.

Büyükelçilik

Büyükelçilik

Elçilik yoğun bir yerdir: Dünyanın her yerinden diplomatlar burada anlaşmalarını yapar, gittikçe ilerletir ve ittifaklarını kurarlar. Daha büyük bir ittifak kurabilmek için elçiliğini geliştirmen gerekir.
Elçiliğin her seviyesi diplomasi puanını artırır. 3. seviyeden itibaren bir ittifak kurabilirsin.

Ticaret Merkezi

Ticaret Merkezi

Tüccarlar ve nakliyeciler işlerini ticaret merkezinde yaparlar. Orada her zaman yapacakları bir iş veya avlanacak bir kelepir vardır. Nakliyeciler büyük ve iyi tanınan ticaret merkezleri için çok uzaklardan gelirler! 

Ticaret merkezinin menzili ve kapasitesi her ikinci büyütmede artar.

Mucit Atölyesi

Mucit Atölyesi

Şehrin en becerikli adamları mucit atölyesinde çalışır. Askerlerimizi ve savaş gemilerimizi en son icatlalarla donatarak geliştirirler. Onlar gittikçe daha iyi ve daha güçlü olabilir!
Mucit Atölyesinin her kademesi askerler ve gemiler için daha fazla geliştirmeye imkan verir

İstihbarat Merkezi

İstihbarat Merkezi

Bilge bir imparator gerek düşmanlarını gerekse dostlarını hicbir zaman gözünün önünden ayırmaz. Bunu sağlamak için de sağlam bilgiler gerekir, bu bilgilere ´´İstihbarat Merkezi´´ içinde yetiştirilebilen casuslar aracılığıyla ulaşılır.

Merkez büyüdükçe yetiştirilebilecek casus sayısı da artar.

Anlaşma

 

Diger oyuncularla yapabileceginiz farklı türde anlaşmalar mevcut. Ada haritasında istedigin şehrin üzerine tıkla ve soldaki menüden Diplomasiyi seç. Mesajı hazırlarken hangi anlaşmayı yapmak istedigini belirleyebilirsin.

Kültürel Eşya Anlaşması

Kültürel Eşya Anlaşması yapmadan önce Kültürel Etkileşim(Bilim) araştırmasını tamamlamalı ve en az 1 müzeye sahip olmalısın. Bundan sonra bir müzesi olan her oyuncuyla Kültürel Eşya Anlaşması yapabilirsin. Her anlaşma müzende sergileyebilecegin bir kültürel eşyaya sahip olmanı saglar. Her sergi şehrindeki vatandaşlarının memnuniyet seviyesini artırır.

**İpucu: Sadece müzenin gelişim kademeleri kadar kültürel eşya anlaşması yapabilirsin. Farklı şehirlerdeki müzelerin kademeleri de buna eklenecektir. Bunun yanında, sadece müze kademen kadar kültürel eşyayı müzende sergileyebilirsin.


Ticaret Anlaşması

Bu sadece Market(Ekonomi) araştırmasını tamamladıgında yapabilecegin bir araştırmadır. Bir ticaret anlaşması beklenilenin aksine sana ortagının ticaret merkezinde öncelik saglar. Bunun anlamı, sen ortagının ticaret merkezindeki bir teklifi kabul eder etmez, o senin için ayrılır ve diger oyuncular tarafından kapılamaz.

**İpucu: Bir ticaret anlaşmasının teklif edene maliyeti 4 diplomasi puanıdır. Sadece 2 diplomasi puanı anlasmayi kabul eden oyuncudan alinir.

Askeri Anlaşma

Diplomasi(Denizcilik) araştırmasını yapar yapmaz başka oyuncuların şehirlerine askeri anlaşmalar teklif edebilirsiniz. Anlaşma yapıldıktan sonra, o şehri daha fazla askeri operasyon için bir üs olarak kullanabilirsin. Yine de askerlerini orada konuşlandırdıgın için çift katı bakım maliyeti ödersin.

**İpucu: Bir askeri anlaşmanın teklif edene maliyeti 11 diplomasi puanıdır. Askeri anlaşmayı kabul eden oyuncudan 2 diplomasi puanı alınır.

**İpucu: Bir Askeri anlaşma belirli bir şehir ile yapılabilir. Aynı oyuncunun di er şehirlerini de üs olarak kullanabilmek için daha fazla askeri anlaşma yapman gerekir.

En az bir diplomasi puanına sahip oldu unda mevcut bir ittifaka katılabilirsin.
Bir ittifak kurabilmek için 3 diplomasi puanına ihtiyacın var.

Şimdi diger oyuncular ittifakına üye olmak için başvurabilirler. Bunların kabul edilebilmesi için ittifakın yeteri kadar diplomasi puanına sahip olması gerekir.


**İpucu: İttifakın ancak senin diplomasi puanlarını ona transfer etmen sayesinde büyüyebilir. Bunun için elçilik binana giderek soldaki menüden "Diplomasi Puanlarını Transfer Et" seçenegine tıkla.

 

Bir ittifakta 4 farklı görev vardır. Her görevin kendince avantajları mevcuttur.

Lider

*
 Her üye, üye sayısına ve gücüne baglı olarak her gün prim kaynakların küçük bir miktarını alır.

* İttifak ismini ve tagını degiştirebilir.

* Önemli görevlere atama yapabilir. (diplomat, general ve içişleri bakanı)

* İttifakı dagıtabilir.

* Yeni bir lider atanabilir, yeter ki ittifak liderligini üstlenmek için yeterli diplomatik puanı mevcut olsun.

**İpucu: Bir ittifakın kurulmasıyla birlikte lider otomatik olarak tüm rütbeleri alır.

İçişleri Bakanı

* Yeni üyeleri kabul edebilir ve eski üyeleri ittifaktan atabilir.
* Tüm ittifak üyelerinin kaynaklarını görebilir.

* İttifaktaki rütbeleri belirleyebilir ve atama yapabilir.

* Dahili ittifak sayfasını düzenleyebilir. Bu sayfa sadece ittifak üyeleri tarafından görülebilir. 


General


* Üyelerin tamamının tüm gemi ve birimlerini görebilir.

* İttifak üyelerine gelen veya onlardan çıkan saldırıların tamamını görebilir.

* İttifak üyelerinin saldırılarını geri çekebilir.

Diplomat

* Harici ittifak sayfasını degiştirebilir. Bu sayfa ittifak üyesi olmayıp ittifak sayfasını ziyaret eden oyuncular tarafından görülebilir.

* İttifak anlaşmalarını yönetebilir.

* İttifak üyelerinin anlaşmalı oldugu oyuncuları görebilir.

* İttifa a gönderilen mesajları alır.

Denizcilik Araştırmaları

 



Araştırma Alanı: Denizcilik 
İsim: Güverte Silahları


Tanım: Üzerine büyük silahlar takabilecegimiz dönen eklentiler! Başlangıç olarak araştırmacılarımız büyük bir yay eklediler. Fakat bu eklentiyi diger makinelerine de uygulayabilecegimizi düşünüyoruz. Bilim adamlarımızın bunu yapabilmek için bir yol geliştirdiginde, bu eklentiyi gemilerimize kusursuz bir şekilde yerleştirecegiz.

Sağladıkları: Tershanede Yaycı Gemi üretebilirsiniz
Şu an gereken araştırma süresi: 1s 5dk 27S (24 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Gemi Yönetimi
Gereken(ler): * Kuru-Havuz (Askeri)



Araştırma Alanı: Denizcilik 
İsim: Gemi Yönetimi


Tanım: Eger gemilerimizi her zaman temiz ve iyi durumda tutarsak, onları bu kadar sık onarmamız gerekmez. Ayrıca beraberce yaptıkları güverte temizliklerinde veya yelken onarımda söyledikleri şarkılarla, mürettabatın morali artar.

Etkileri : Gemiler için %2 daha az masraf 
Şu an gereken araştırma süresi: 1s 5dk 27S (24 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Yerleşim Planlama 
Gereken(ler): Güverte Silahları (Denizcilik) 


Araştırma Alanı: Denizcilik  
İsim: Yerleşim Planlama


Tanım: Dışarıda okyanustan fazlası var! Daha fazla ada keşfedilmeyi bekliyor. Yalnız de iliz! Yeni keşfedilmiş adalarda toprak alabilir, yeni kaynaklar elde edip, başka insanlar hakkında bilgi edinebiliriz! Ve katiplerimiz yönetim için hiç olmadıkları kadar heyecanlı olacaklar!

Sağladıkları : Saray inşası ve koloni kurabilme 
Şu an gereken araştırma süresi: 20S (440 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Yabancı Kültürler 
Gereken(ler): Gemi Yönetimi (Denizcilik) 
Zenginlik (Ekonomi) 


Araştırma Alanı: Denizcilik  
İsim: Yabancı Kültürler


Tanım: Eger diger insanları tanırsak, bu bilgiler bize gelişimimiz için faydalı olabilir. Resmi konuşmalar ve sıcak kelimeler, gerçek harikaları yaratabilir ve yeni ittifaklar veya arkadaşlıklar saglayabilir. Tabiki bütün büyükelçiler ve onların şerefine verecegimiz ziyafetler için şirin ve sıcak bir binaya ihtiyacımız olacak!

Sağladıkları: Büyükelçilik binası yapımı 
Şu an gereken araştırma süresi: 1Gn 10S 54Dk 32S (768 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Zift 
Gereken(ler): Yerleşim Planlama (Denizcilik) 
Casusluk (Bilim) 


Araştırma Alanı: Denizcilik  
İsim: Zift


Tanım: Bilim adamlarımızın buldugu sert ve kötü kokulu bir sıvı! Fakat gemilerimizin dış yüzeyini bu sıvı ile kapladıgımızda, yamamamız gereken deliklerin azaldıgıda bir gerçek!

Etkileri : Gemiler için %4 daha az masraf 
Şu an gereken araştırma süresi: 2Gn 4S (1144 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Yunan Ateşi 
Gereken(ler): Yabancı Kültürler (Denizcilik)


Araştırma Alanı: Denizcilik 
İsim: Yunan Ateşi


Tanım: Bu yangın su ile söndürülemez! Bir çok gizli içerigi bulunan bu karışım ile artık gemileri yakabilir ve onları batırabilirsiniz! Yakında, ejderha nefesi püskürten gemilerimizle denizleri fethedecegiz!

Sağladıkları : Ateş Gemilerini yapabilme 
Şu an gereken araştırma süresi: 4Gn 12S (2376 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Agırlık Dengeleme 
Gereken(ler): Zift (Denizcilik) 
Uzman Ahçılık (Ekonomi) 


Araştırma Alanı: Denizcilik 
İsim: Agırlık Dengeleme


Tanım: Bilim adamlarımız, gemilerimize takılabilecek yeni bir silah eklentisi geliştirdiler, böylece gemilerimiz büyük kayalar atarken parçalanmayacaklar. Ve artık güvertelerinde bulunan agırlık dengeleme sistemlerin sayesinde , kendi kendilerine ateş almayacaklar.

Sapladıkları : Tershanede mancınık gemileri yapmanı saglar 
Şu an gereken araştırma süresi: 10G 4S 21Dk 49S (5376 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Diplomasi 
Gereken(ler): Yunan Ateşi (Denizcilik) 
Buluş (Bilim) 

Araştırma Alanı: Denizcilik 
İsim: Diplomasi


Tanım: Filozoflarımızdan biri savaş ve barış hakkında zeki bir eser meydana getirdi. Düşmanlarımıza karşı güçlerimizi birleştirebilecegimiz ve beraber savaşabilecegimiz müttefikler bulmamızı öneriyor!

Sağladıkları : Askeri Antlaşmalar 
Şu an gereken araştırma süresi: 19Gn 2S 10Dk 54S(10080 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Deniz Haritaları 
Gereken(ler): Agırlık Dengeleme (Denizcilik) 


Araştırma Alanı: Denizcilik 
İsim: Deniz Haritaları


Tanım: Eger denizlerdeki bütün tehlikelerin yerlerini kayıt altına alırsak, seyahatlerimiz çok daha güvenli olacak! Daha sonra denizcilerimizin yuvarlanan kayalardan, ölümcül girdaplardan ve taciz edici sirenlerden korkmalarına gerek kalmayacak.

Etkileri : Gemiler için %8 daha az masraf 
Şu an gereken araştırma süresi: 39Gn 18S 32Dk 43S (21000 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Çark Motoru 
Gereken(ler): Diplomasi (Denizcilik) 

Araştırma Alanı: Denizcilik 
İsim: Çark Motoru


Tanım: Denizcilerimizden büyük bir haber: Buharlı çark, gemilerimizin kürekli gemilerimize göre çok daha hızlı bir şekilde ilerlemesini sa lar. Artık düşmanlarımıza korkuyu, büyük buharlı şahmerdanlarımız ile öğreteceğiz!

Sağladıkları : Tershanede Buharlı Şahmerdan Gemisi yapabilme 
Şu an gereken araştırma süresi: 136gn 19S 38dk 10s(72240 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Havantopu Eklentisi 
Gereken(ler): Deniz Haritaları (Denizcilik) 
Yardımcı Eller (Ekonomi) 


Araştırma Alanı: Denizcilik 
İsim: Havantopu Eklentisi


Tanım: Bu havan topu o kadar büyük ki, Herkül bile onu sürükleyemezdi. Sadece zırhlandırılmış bir buhar gemisi onu taşıyabilir ve büyük güllelerinin düşmana do ru ateşlenmesini sa layabilir.

Sağladıkları : Tershanede havantopu gemisi üretebilme 
Şu an gereken araştırma süresi: 3G 10s 46dk 37s (122400 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Seafaring Future 
Gereken(ler): Çark Motoru (Denizcilik) 
Cam (Bilim) 


Araştırma Alanı: Denizcilik 
İsim: Seafaring Future


Tanım: Seafaring Future 
Şu an gereken araştırma süresi: 12G 9s 1dk 23s (439200 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Seafaring Future 
Gereken(ler): Arşimet Prensibi (Bilim) 
Top Atışı (Askeri) 
Ütopya (Ekonomi) 
Havantopu Eklentisi (Denizcilik) 

 

 

Ekonomi Araştırmaları

 



Araştırma Alanı: Ekonomi 
İsim: Kaynakların Korunması


Tanım: Kaynaklarımızı uzun süre nasıl iyi koruyacagımızı ögrenmiş olduk. Böylece kaynaklarımızın bir kısmı korsanlardan ve onları bizden çalmak isteyen hainlerden saklanmış oldu.

Faydası: Depo inşaatı 
Şu an gereken araştırma süresi: 54dk 32S (20 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Palanga 
Gereken(ler): - 


Araştırma Alanı: Ekonomi 
İsim: Palanga


Tanım: Çok zeki bir fikir: Bir makaraya geçirilen bir ip, insana Herkül´ün gücünü kazandıracaktır. Böylece artık işçilerimiz çok büyük taş blokları kendi başlarına kaldırabilecekler ve binalarımızı daha hızlı inşa edebilecekler!

Etkileri : Bina masraflarında %2 azalma 
Şu an gereken araştırma süresi: 1S 5dk 27s (24 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Zenginlik 
Gereken(ler): Kaynakların Korunması (Ekonomi) 

Araştırma Alanı: Ekonomi 
İsim: Zenginlik


Tanım: Dünya çok degerli madenler ile dolu! Sülfür ve Kristal kaynaklarını nasıl çıkartabilecegimizi, Taş ocagından nasıl Mermer çıkarabilecegimizi ve leziz şaraplarımızı yapabilmek için ,bereketli yamaçlarımızda nasıl Üzüm yetiştirebilecegimizi 
ögrendik!
Bu hazinelerden faydalanırsak, Zenginligimizde yeni bir dönem açacagız ve bir Ticaret Limanı uzak diyarlardan gelen satıcılara ürünlerimizi teklif edebilmemizi ve ihtiyacımız olan kaynakları almamızı saglayacak.

Etkileri : Ticaret ürünlerini çıkarılmasını saglar ve Ticaret Limanı yapmaya yarar. 
Şu an gereken araştırma süresi: 6S 32dk 43s (144 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Üzüm Presi 
Gereken(ler): Palanga (Ekonomi)


Araştırma Alanı: Ekonomi 
İsim: Üzüm Presi


Tanım: Mutlu nüfusun oluk oluk akan şarabın tadına vardıgı, saatlerini e lenerek geçirece i festivallere ihtiyacı var. Dionysos bize verdigi mutlulu u izlemekten zevk alıyor! 
Şu an gereken araştırma süresi: 16S (352 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Uzman Ahçılık 
Gereken(ler): Zenginlik (Ekonomi) 
Kuyu Kazma (Bilim) 


Araştırma Alanı: Ekonomi 
İsim: Uzman Aşçılık


Tanım: Kültürümüz, damak tadı konusunda oldukça zengin lezzetlere sahip! Eger askerlerimize savaşlarda ahçılar eşlik ederlerse, sadece yemek kokusu yaratmaktan öte, onlara evlerinin mutfagını hatırlatır ve savaşçı ruhlarını güçlendirebiliriz. Ve unutulmamalıdır ki, gönülden yapılmış bir yemek, bir erkegi tekrar ayakları üzerine kaldırabilir. Ve tabiki, ahçıların savaş sırasında da kullanabilecekleri keskin bıçakları vardır.

Sağladıkları : Kışlada Ahçı yetiştirebilme 
Şu an gereken araştırma süresi: 1Gn 10S 54dk 32s (768 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Geometri 
Gereken(ler): Üzüm Presi (Ekonomi) 
Yerleşim Planlama (Denizcilik) 
Profesyonel Ordu (Askeri) 

Araştırma Alanı: Ekonomi 
İsim: Geometri


Tanım: Dik açılar, üçgenler, çemberler - zeki beyinler, binaları daha iyi ve daha güzel yapabilmek için , onları nasıl yapmamız gerektigini hesaplayabilirler. Yakında şehirlerimiz bütün dünyaya örnek olarak sunulacaklar!
Etkisi : Bina masraflarında %4 azalma 
Şu an gereken araştırma süresi: 2Gn 4S (1144 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Market 
Gereken(ler): Uzman Ahçılık (Ekonomi) 

Araştırma Alanı: Ekonomi 
İsim: Market


Tanım: Uzak diyarlardan gelen yabancı ürünler marketimizde. Burada tüccar ile antlaşmalar yapabiliriz, böylece ihtiyacımız olan bütün ham maddelere ulaşabiliriz.

Sağladıkları : Ticaret Antlaşmaları 
Şu an gereken araştırma süresi: 4Gn 12S (2376 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Tatil 
Gereken(ler): Geometri (Ekonomi) 
Yabancı Kültürler (Denizcilik)


Araştırma Alanı: Ekonomi 
İsim: Tatil


Tanım: İyice dinlenmiş bir işçi, yorgun olandan daha fazla çalışmaya heveslidir. Bu nedenle her işci haftada bir gün izin almalıdır. Bu vatandaşlarımızı daha mutlu yapacak!

Etkileri : Bütün şehirlerdeki memnuniyeti arttırır 
Şu an gereken araştırma süresi: 11Gn 10S 54Dk 32S (6048 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Yardımcı Eller 
Gereken(ler): Market (Ekonomi) 


Araştırma Alanı: Ekonomi 
İsim: Yardımcı Eller


Tanım: Eger kumsallarda güneşlenmeleri yerine vatandaşlarımıza biraz yardım edebilirsek, daha fazla ham madde elde edebiliriz ve vatandaşlarımız daha az güneş yanıgı şikayeti çekerler. Ocaklar, madenler, depolar ve baglarda her zaman yardım lazımdır.

Sağladıkları : Kaynaklarda ve akademide daha fazla kaynak elde edebilme 
Şu an gereken araştırma süresi: 25Gn 10S 54Dk 32S (13440 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Ruh Düzeyi 
Gereken(ler): Tatil (Ekonomi) 

Araştırma Alanı: Ekonomi 
İsim: Ruh Düzeyi


Tanım: Su her zaman düzdür. Bu bilgiyi kullanarak binalarımıza da daha düz yapabiliriz! Şehrimiz artık daha güzel olacak ve biz inşaatlar için daha az mermer ve odun kullanacagız!

Etkileri : Bina inşaları için %8 daha az maliyet 
Şu an gereken araştırma süresi: 39Gn 18S 32Dk 43S (21000 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Bürokrasi 
Gereken(ler): Yardımcı Eller (Ekonomi) 

Araştırma Alanı: Ekonomi 
İsim: Bürokrasi


Tanım: Artık sarayımızın daha çok rafı, kutusu ve çizimleri var hatta daha anlaşılır ve daha fazla kayıt, form ve katiplerimiz de var. Artık şehirlerimizde başka binalar inşa edebilir ve onları yönetebiliriz!

Sağladıkları : Şehirlerde ek inşa alanları 
Şu an gereken araştırma süresi: 117Gn 6S 32Dk 43S (61920 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Ütopya 
Gereken(ler): Ruh Düzeyi (Ekonomi)


Araştırma Alanı: Ekonomi 
İsim: Ütopya


Tanım: Ütopya 
Şu an gereken araştırma süresi: 606G 19S 38Dk 10S (320400 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Economy Future 
Gereken(ler): Bürokrasi (Ekonomi) 
Diplomasi (Denizcilik) 
İletişim (Bilim) 
Barut (Askeri) 

Araştırma Alanı: Ekonomi 
İsim: Economy Future


Tanım: Economy Future 
Şu an gereken araştırma süresi: 831G 19S 38Dk 10S (439200 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: - 
Gereken(ler): Arşimet Prensibi (Bilim) 
Top Atışı (Askeri) 
Ütopya (Ekonomi) 
Havantopu Eklentisi (Denizcilik)

Bilim Araştırmaları

 



Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: Kuyu Kazma


Tanım: Eureka! Yerleşimimizde artık bir su kuyusu var! Bundan sonra devamlı yagmur beklememiz gerekmiyecek. Vatandaşlarımız daha mutlu olacak ve topraklarımız o kadar kuru olmayacak!

Etkileri : +50 Yerleşim alanı , Başkentte +50 mutluluk 
Şu an gereken araştırma süresi: 1S 27Dk 16S (32 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Kagıt 
Gereken(ler): - 

Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: Kagıt


Tanım: Bilgilerimizi kagıda dökmek için bir yol bulduk! Artık bilgilerimizi saklayabilecegimiz papirüs bitkisinden üretilen kagıtlarımız var. Böylece kütüphanelerimizi doldurmak için agır taşlara kelimelerimizi kazımak zorunda degiliz.

Etkileri : %2 daha fazla araştırma puanı 
Şu an gereken araştırma süresi: 1S 21Dk 49S (30 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Casusluk 
Gereken(ler): Kuyu Kazma (Bilim) 

Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: Casusluk


Tanım: Bazı vatandaşlarımız diger şehirlere yerleşebilirler ve komşularımızı gözetlememize yardımcı olabilirler. Komşularımızın hangi icatları geliştirdigi ve depolarındaki kaynakları hakkında bilgiler alabiliriz. Ve savaş halinde şehir duvarlarını açmaları için onları kullanabiliriz.

Sağladıkları: İstihbarat Merkezi inşa edebilme 
Şu an gereken araştırma süresi: 16S (352 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Buluş 
Gereken(ler): Ka ıt (Bilim) 
Zenginlik (Ekonomi) 

Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: Buluş


Tanım: Patlayan toz ve diger maddeler ile alakadar son zamanlarda bir çok olay gerçekleşti. Bu yüzden meraklı bilim adamlarımız için kendi mucit atölyemizi kurduk, böylece bütün o patlamalar akademideki çalışmaları artık etkilemeyecekler. Çok güçlü duvarlara sahip bu bina sayesinde , çalışmalar sırasında binamıza da artık zarar gelmeyecek.

Sağladıkları : Mucit Atölyesi inşası 
Şu an gereken araştırma süresi: 1Gn 6S 43Dk 38S (896 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Mürekkep 
Gereken(ler): Casusluk (Bilim) 
Üzüm Presi (Ekonomi) 
Profesyonel Ordu (Askeri) 

Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: Mürekkep


Tanım: Doga yazmamız için gerekli her şeyi bize saglar : Kuşlar bize tüylerini verir ve denizlerdeki sekiz kollu balık bize siyah mürekkep saglar! Artık fikirlerimizi daha iyi yazabilecegiz!

Etkisi : %4 daha fazla araştırma puanı 
Şu an gereken araştırma süresi: 2Gn 4S (1144 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Kültürel Etkileşim 
Gereken(ler): Buluş (Bilim) 

Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: Kültürel Etkileşim


Tanım: Vatandaşlarımız diger insanlıkların kültürel başarılarına da göz atmalılar. Böylece süphesiz ki, bu kültürel alışveriş içinde bizden ögrenmek konusunda ilgili olan di er insanlıklar, bizim büyük eserlerimizi kendi müzelerinde de sergileyeceklerdir.

Sağladıkları : Müze inşa edebilme 
Şu an gereken araştırma süresi: 5Gn 12S (2904 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Anatomi 
Gereken(ler): Mürekkep (Bilim) 
Uzman Ahçılık (Ekonomi) 

Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: Anatomi


Tanım: İnsan vücudu hakkında çok şey ögrendik! Artık hekimleri, yararlı askerlerimizi daha çabuk ayaga kaldırmaları için savaşlara gönderebiliriz. Tabiki hekimler dogru eczaları hazırlayabilir ve bazı hekimlerin savaşlarımızı daha cesur hale getiren gizli formülleri dahi vardır.

Sağladıkları : Kışlada Hekim yetiştirebilmek 
Şu an gereken araştırma süresi: 11Gn 10S 54Dk 32S (6048 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Cam 
Gereken(ler): Kültürel Etkileşim (Bilim) 

Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: Cam


Tanım: Cam´dan çok faydalı şeyler yapılabilir. Büyüteçler, mikroskoplar ve diger aletlerle , bilim adamlarımız daha iyi çalışacaklar. Tabi ki bu kırılgan nesneler laboratuvarlarımızda çokça harcanacak fakat yeterli kristal cam ile araştırmalarımızı hızlandırabiliriz!

Sağladıkları : Akademimizdeki araştırmaları hızlandırmak için kristal cam kullanabilme 
Şu an gereken araştırma süresi: 25Gn 10S 54Dk 32S (13440 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Mekanik Kalem 
Gereken(ler): Anatomi (Bilim) 
Market (Ekonomi) 

Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: Mekanik Kalem


Tanım: Zekice ufak bir aparat : Akıllı bir mucit, makinelere yazı yazdırmayı başardı. Artık belgelerimizi kolaylıkla kopyalayabiliriz ve akademilerimiz fikirlerini birbirine daha hızlı iletebilecekler!

Etkileri : %8 daha fazla araştırma puanı 
Şu an gereken araştırma süresi: 39Gn 18S 32Dk 43S (21000 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Kuş Uçuşu 
Gereken(ler): Cam (Bilim) 

Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: Kuş Uçuşu


Tanım: Kuşlar gibi uçabilmeyi ögrendik! Artık bir insanı gökyüzüne kaldıracak makineler yapabiliriz ve düşmanlarımızın kafasının üzerinde , uzaklardan nefes kesen hızlarda ok atarak, vızıldayabiliriz.

Sağladıkları: Gyrokopter 
Şu an gereken araştırma süresi: 127Gn 1S 5Dk 27S (67080 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: İletişim 
Gereken(ler): Mekanik Kalem (Bilim) 
İşgal Yönetimi (Askeri) 

Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: İletişim


Tanım: Bir mucize : Artık parşömen tomarlarını borular aracılıgı ile gönderebiliriz, böylece bilim adamlarımız daha hızlı haberleşebilirler! Bu bizi uzun ayak işlerinden kurtarır ve bilim adamlarımızın daha az altın harcamasını saglar!

Etkileri : her bilim adamı için 1 altın daha az masraf 
Şu an gereken araştırma süresi: 313Gn 15S 16Dk 21S (165600 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Basınç Kabini 
Gereken(ler): Kuş Uçuşu (Bilim) 
Yardımcı Eller (Ekonomi) 

Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: Basınç Kabini


Tanım: Artık gemilerimizi, denizin altında da yüzdürebiliriz! Okyanuslar artık bizim! Düşmanlarımızı deniz altından takip edip, onları batırmadan önce , düşmanlarımız bizi göremeyecekler!

Sağladıkları : Tershanede Denizaltı yapabilme 
Şu an gereken araştırma süresi: 404Gn 13S 5Dk 27S (213600 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Arşimet Prensibi 
Gereken(ler): İletişim (Bilim) 
Ütopya (Ekonomi) 
Robotik (Askeri) 

Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: Arşimet Prensibi


Tanım: Uçan bir makina yapabilecek düzeyde geliştik! Artık gökyüzü bile bir limit de il bizim için! Düşmanlarımızın kafalarının üzerinde büyük balonlar uçurabilir, onlara ateş veya arı kovanları atabiliriz!

Sağladıkları: Kışla´da Balon yapabilmeniz saglar. 
Şu an gereken araştırma süresi: 272G 17S 27Dk 16S (144000 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: Knowledge Future 
Gereken(ler): Basınç Kabini (Bilim) 

Araştırma Alanı: Bilim 
İsim: Knowledge Future


Tanım: Knowledge Future 
Şu an gereken araştırma süresi: 831Gn 19S 38Dk 10S (439200 Araştırma Puanı) 
Bu alanda sıradaki araştırma: - 
Gereken(ler): Arşimet Prensibi (Bilim) 
Top Atışı (Askeri) 
Ütopya (Ekonomi) 
Havantopu Eklentisi (Denizcilik)     




Ikariam.net - Oyun Kuralları



Aşagıdaki kurallar tüm www.ikariam.net dünyaları(sunucuları) için geçerlidir. 

* Kurallar her zaman GIS ile bir butundur. 
* Sürekli e-posta adresinin haricinde atılan e-postalar dikkate alınmaz. 
* Oyun yönetimi tarafından açıklanan kuralları bilmemek mazeret değildir. Tüm oyuncular kuralları bilmek zorundadır. 
* Oyuncu herhangi bir konuda operatöre şikayette bulunacaksa, bulunacağı şikayetin zaman aşımı süresi (tatil,hastalik vs. harici) 7 gündür. Şikayet konusu olayın gerçekleşmesi ile şikayet arasında 7 günden fazla zaman geçti ise şikayetler değerlendirilmez. 
* Herhangi bir oyuncu, herhangi bir şekilde server çöküşünden ya da program hatasından olumsuz etkilenirse, kaydının ve durumunun tekrar bu sorundan önceki hale getirilmesini talep edemez. 
Eger her hangi bir noktayı anlayamadınız veya ceza aldı iseniz lütfen irc sohbet sunusuna gelerek veya mail sistemi vasıtasıyla Oyun Operatörleri ile iletişim kurunuz.

Hesaplar ile ilgili bildirimler ve şikayetlerin güvenlik kuralları nedeniyle sadece sahiplerinden kabul edilecegini/sahipleriyle paylaşılacagını belirtiriz.
I. Multi Hesap


Her oyuncu dünya başına sadece 1 kayıt açabilir ve oynayabilir. Aynı dünyada bir kişi tarafından açılan ya da oynanan birden fazla kayıt, tespit edildikleri anda silinmek üzere dondurulurlar.
Aktif ya da pasif, saldırı, hammadde tarlası, maden takviyesi ya da sadece mesaj yazma amaçlı yani ne olarak kullanılırsa kullanılsın birden çok kayıt açmak kesinlikle yasaktır! 

** Bu konuda üzeri tekrar çizilmesi gereken 2 önemli nokta :

* Bir kişinin birden fazla hesap açması multi kayıt olduğu gibi, farklı kişilerin açtığı ve sahibi olduğu kayıtları, tek bir veya aynı serverda ya da hic bir serverda oyuncu olmasa da sahibi dışında başka bir kişinin kişinin bakıcılık izni harici kullanması durumu da multi hesap kapsamında değerlendirilebilir.
* Destek amaçlı kullanılması ya da kullanılmaması bir şey değiştirmez, sıfır puanlı dahi olsa multi hesap yasaktır.

Aynı bağlantıyı kullanan hesap sahiplerinin veya birden fazla internete bağlı bilgisayarın bulunduğu yerlerde (okul, internet cafe, isyeri, vb.) düzenli olarak oyuna giren kişinin, bu durumunu bildirilmesi zorunludur.

* Aynı IP üzerinden bağlanan hesaplar arasında, iznin verildiği tarihten bittiği tarihe kadar geçen tüm sürede; ticaret, hibe, saldiri, vb. her türlü askeri / ticari hareket yasaktır
* Aynı IP'yi kullanan hesapların, aynı bilgisayardan, (bakıcılık izni hariç) aynı zamanlarda giriş yapmaları yasaktır. Aynı bilgisayarda bir hesap kapanmadan, diğer hesap açılmamalıdır.
* Aynı IP'den giriş bilgisinin yöneticilere bildirilmesi, oyunculara asla ilgili hesaplar arası bakıcılık hakkı vermez.
* Aynı IP bildirimi, hesap devredildiği zaman geçerliliğini yitirir. 
* Aynı IP'den giriş bilgisi verilse de verilmese de; şüpheli bir durum ortaya çıktığında bu IP adresinden birden çok oyuncunun bağlandığını kanıtlamak, oyuncuların sorumluluğundadır. Aksi taktirde buradan açılan tüm kayıtlar dondurulur. O IP üzerinden oynanan oyunlar paralellik gösterirlerse, ceza gerektiren bir durum ortaya çıkar, multi kayıt kapsamına dahi sokulabilir.
II. Hesap Bakiciligi


Her bir hesap aynı zamanda sadece bir oyuncu tarafından yönetilebilir, tek istisnası hesap bakıcılıgıdır.

Hesap Bakıcılıgına izin verilen durumlar:

Hesap bakıcılıgı aşagıdaki şartlar çerçevesinde oyuncuya kendisine verilen hesabı yönetme hakkı tanır: 

* Bakıcılık yapılacak kaydın sahibi tarafından oynadıkları dünya operatörüne, 

Bakıcılığın başlayacağı tarih, saat ve süresi
Bakıcı olacak kişinin bilgileri (hangi dünya, hangi hesap ve İD sini)

içeren e-posta atılması gerekir. e-posta ın atılmasının ardından cevabın beklenmesine gerek yoktur. 

* Bakıcılık yapılan hesaba zarar vermeye veya yagmalamaya yönelik bir saldırı olmadıgı sürece birlik hareketi yapılamaz. Böyle bir durumda birlikler bakılan hesaba ait şehirlerden birisine konuşlandırma veya nakliye olarak gönderilerek korunabilir.Birlikleri harekete geçirmeye ihtiyaç duyacagınız durumlarda gelen bir saldırıya müdahale edemeyebilirsiniz.
* Bir hesaba bakıcılık maksimum 12 saat süresince devam edebilir.(Süre aşımı ihtiyacı olması durumunda Oyun Operatörünün izni gereklidir.) 
* Bu süre, e-postada belirtilmemişse, yöneticilere e-postanın atılması ile başlar. 
* Bir kayıt bir kere bakıcıya bırakıldıktan sonra yeniden bakıcıya bırakılabilmesi için en az 7 gün geçmesi gerekir. 
* Bakıcılık süresi oyunun gerçek sahibi hesaba giriş yaptıgı anda sona erer.
* Yeni bir dünyada(sunucuda) ilk 3 hafta boyunca hiç bir hesaba bakıcılık yapılamaz.


Bakıcı, bakıcılık süresi boyunca şunları yapabilir:

* Bina inşa etmek veya araştırma yapmak için kaynakları harcayabilir.
* Tehlike oluşturan ani saldırılarda, sadece nakliye veya konuşlandırma seçeneklerini kullanarak birlikleri hesabın kendi şehirlerinden birine göndererek koruyabilir. 
* Hesabı tatil moduna alabilir.

Bakıcı şunları yapamaz: 

* Ne bakılan hesabın şehirleri arasında ne de başka şehre nakliye yapamaz. 
* Savunma binaları veya birlikler için kaynak harcayamaz. 
* Son 7 gün içerisinde bir hesaba bakıcılık yaptıysa bakıcılık yapamaz. 
* Hesabı tatil modundan çıkaramaz. 
* Hiç bir hesap özelligini degiştiremez/silemez.
III. Hesap Devri


Dünya içerisindeki hesap devirleri yalnızca Oyun Operatörünün yardımı ile yapılabilir.

Dünya içi hesap degisimlerinde veya hesap hibelerinde oyuncular e-mail adreslerini degistirmedikce hic bir şikayetleri işleme alınmayacaktır. Sadece hesabın sürekli mail adresinden gelen şikayetlerin dikkate alınacagı unutulmamalıdır.

Eger bir hesap devri yapılırsa, tekrar devredilmeden önce üzerinden en az 28 gün geçmelidir.

Hesabı alan oyunun yeni sahibi, hesap degisimini takiben 12 saat içerisinde e-mail adresini degiştirmelidir. 
Bir kaydın sahibi, o kayıttaki sabit e-posta adresinin sahibiyle ayni kişidir.
Değişiklik işlemi için, kaydın sabit e-posta adresinden Üst Oyun Operatörüne (SGO); 

Hesap adı ve ID si: 
Hesabın sabit e-posta adresi: 
Hesabın yeni e-posta adresi: 
Hesabın varsa yeni adı: 

bilgilerini içeren e-posta atılması ve onay beklenmesi şarttır.

* Devredilecek hesaplar tatil moduna alınmalıdır. Tatile alınmadan devir istenmesi durumunda tüm sorumluluk oyunculara ait olacaktır. 
* Bir hesapta yeniden mail değişimi yapılabilmesi için en az 28 gün geçmesi gereklidir. Dünyalarin açılışını takip eden ilk 45 günde de hesap devri yapılamaz. 
* Hesabın açılışından itibaren verilmiş olan cezalar, hesabın sicilinden silinmez. (örneğin; hesap daha önce 2 kez hakaretten ceza almış ve yeni sahibi 1 kez hakaret etmişse, hesap silinmek üzere kapatılır.)
IV. Bashing


24 saatlik zaman diliminde bir oyuncunun sahip oldugu her hangi bir şehre 6'dan fazla saldırıya izin verilmez.

Bir oyuncuya o oyuncunun şehrini geliştirmesine olanak vermeyecek şekilde saldırılması yasaktır.Bir şehre 3 gün boyunca, ardarda 6 kez saldirilamaz.

Herhangi bir oyuncuya ait bir koye 24 saat içinde en fazla 6 saldırı yapılabilir. 24 saat, ilk saldırı filosunun koye vardığı andan itibaren başlar.

Limit savunan oyuncunun tüm koylerini kapsamaz, her koy için kural ayrı uygulanır. 

Kural ihlalini olusturan saldırılarda elde edilen kazançlar ceza sonunda savunana geri yollanır. 

Sadece İttifakınız bir başka ittifak ile savaş halindeyse bashing'e izin verilir. Savaş resmiIkariam.net forumunda dogru yerde ve forumdaki kendine özgü kurallara uygun olarak ilan edilmiş olmalıdır.

a) Bir ittifakın savaş açabilmesi için; İkariam Forumunda Oyuncular Arası DIPLOMASI-Ilgili Dünya bölümünde aşağıdaki bilgilerin net olarak belirtilmesi gerekir : 

Savaş açan ittifağın tam ismi
Savaş açılan ittifağın tam ismi

b) Aynı zamanda savaş açan ittifak kurucusunun forumdaki bildirinin aynısını Dünya operatörü ve SGO suna, sürekli e-posta adresinden atacağı e-posta ile ulaştırması gerekir.

* Forumdaki bildiri başlığına oyun yöneticilerinden birisinin onay mesajı yazması ile 12 saatlik saldırmazlık süresi ve arkasından resmi olarak savaş başlar. 
* 2 ittifak birbiriyle savaş halindeyken aralarında 6/24 kuralı geçersiz kalır. Yani herhangi bir saldırı sayısı kısıtlaması söz konusu değildir. 
* 12 saatlik saldırmazlık süresinde saldırı yapılamaz, yapılırsa saldırı kuralı ihlali olur ve tazminat ödenmesi gerekir. Tazminatın ödenme süresini oyun yöneticisi belirleyecektir. 
* Savaş açılan ittifak, deklarasyonu onaylamak zorunda değildir. 
* Bir savaş, onay tarihinden itibaren en fazla 1 ay sürer. 
* Onaydan 1 ay sonra istenirse yeni bir savaş deklarasyonu yapılabilir ancak sona erdirildiği açıklanmayan savaşlar 1 ay sonra berabere bitti sayılarak sona erdirilir. 
* Savaş ilanında ittifak isimleri hatalı yada eksik bildirilirse ilan geçersiz olur. 

Sadece ittifaklar arası savaş açılabilir. Ittifağı olmayan oyuncular savaşa asla dahil olamazlar.Kural açığından yararlanma çabalarında, ilgili kesimler "savaş kuralı ihlalinden" ceza alacaktırlar. 

Not: Saldırı birlikleri tamamen yok edilmişse saldırı bashing kapsamında degerlendirilmez.
V. Ticaret/Takas ve Tazminat ödemesi Esnasında Saldırı


Ticaret yapmakta olan oyunculardan birisi ticaret karşılığı olarak gönderdiği madeni kendi saldırıp alamaz. Aynı şekilde daha önce herhangi bir nedenle ilgili oyuncuya karşı saldırı kuralı ihlali veya başka bir nedenle zarar tazmini cezası almış ve halen ödeme yapmakta olan bir oyuncu karşı tarafa saldıramaz.

Ticaret veya tazminat ödemesi olarak gönderilen madenlerin anlaşmalı olarak ittifak üyesi veya arkadaş olan 3. sahıslar tarafından saldırılarak alınması durumunda oyun yöneticileri oyuncular arasındaki geçmiş ilişkilere bakarak Hile kararına varabilirler. Bu durumda ilgili kayıtlar kapatılır.
VI. Pushing


Her hangi bir hesabın kendisinden düşük puandaki başka bir hesaptan kaynaklar konusunda haksız kazanç saglamasına izin verilmez.

Bunları kapsar ancak bunlarla sınırlı degildir: 

* Kaynakların düşük puanlı hesaptan yüksek puanlı hesaba karşılıksız olarak aktarılması. 
* 48 saat içerisinde ödenmeyen borçlar. 
* Yüksek puanlı oyuncu tarafından 48 saat içerisinde karşılıgı gönderilmeyen ticaretler. 
* Yüksek puanlı olan oyuncuya, haksız kazanç saglar şekilde dünyaya - özel oranların dışındaki oranlarda yapılan kaynak ticareti. 

Maden takası / ticareti iki oyuncu arasında hammadde nakliyesi ile yapılabilir.

* Madenlerin değiştirilme oranı:

Dünyalarda aksi belirtilmedikçe uygulanacak oranlar:

Yapi malzemesi x2 = kristal = mermer = üzüm = sülfür 

* Bir oyuncu kendisinden düşük puanlı bir oyuncu ile ticaret yaparken, bu oranları kendi lehine değiştiremez! Verilen oranlara tam olarak uyulmalıdır. Ufak bile olsa yüksek puanlı lehine sapmalar yapmak yasaktır.
* Düşük puanlı oyuncu lehine oranlar değiştirilebilir. 
* Bu transferler karşılıklı olarak, 48 saatlik zaman dilimi içinde bitirilmelidir.

Not: 

* Harac yoktur .Yüksek puanlı oyuncuların zorlamasıyla haraç ödeyen oyuncular bu sekilde bile gonderdigini iddia etse her iki oyuncuda pushing kapsamında degerlendirilir 
* Pushing cezasından sonra, kaynakları mutlaka size en yakin yonetici sehrine iade etmek zorundasınız.
VII. Ittifak yardımı



Bir saldırıdan sonra ittifak, saldırıya uğrayan üyesine, zarar çeşidi ve miktarına uyacak şekilde maden yardımı yapabilir.

Ancak bunu yapmadan önce saldırı alan oyuncu, sürekli e-posta adresinden dunya operatörüne,

Savaş raporunun tamamını
Toplam zararını
Yardım edecek oyuncuların listesini

içerecek e-posta atması ve onay beklemesi gerekir. 

* Yardım kaybın çeşidinde olmalı ve bu kaybı geçmemelidir. (örneğin, 350k odun 50 kristal kayıp veren oyuncuya 400 mermer yollanmamalıdır) 
* Operatörden izin alınan tarih ve saatten itibaren operatör ayrıca bir zaman belirtmediği takdirde, yardım edecekler listesinde adı geçen ittifak üyeleri, 48 saat içerisinde ittifak, oyuncunun kaybını karşılayabilir. Bu sürenin aşılması kesinlikle yasaktır. 
* Ittifak yardımına sadece ittifak üyeleri katılabilir, ve de yukarıda da yazdığı gibi, operatörden izin istemek ve onay gelmesini beklemek şarttır, aksi taktirde kural ihlali oluşur ve izinsiz hibe sebebiyle ilgili kayıtlara ceza verilir.

Saldırıyı yapan taraf(lar) savaşta askeri birimlerinin bir kısmını yada tümünü kaybetse bile bu savaş için asla ittifak yardımı alamazlar.
VIII. Ceza aldırma amaçlı takviye



Başka bir oyuncuya, o oyuncunun bilgisi dışında maden gönderildiğinde geçerlidir Bilgisi dışında takviyeyi oyuncunun, bunu operatöre bildirmesi şarttır. Aksi takdirde anlaşmalı takviye sayılır. Ceza aldırma amaçlı harekete maruz kalan oyuncu, bu miktarı gönderen oyuncuya/oyuncu cezali ise en yakin operator koyune yollamak zorundadır.
IX. Bug kullanımı



Bug kullanımı kesinlikle yasaktır. Her oyuncu bulduğu programlama hatalarını veya açıklarını vakit kaybetmeden Admine ya da Üst Oyun Operatörüne bildirmekle yükümlüdür. Bu hataları çıkar amaçlı kullananların kayıtları silinmek üzere dondurulacaktır. Buldukları bugları düzelmeksizin oyuncularla paylaşmak bugdan yararlanmak sayılır ve hesaplar silinmek üzere dondurulur. 

** Kullanımı, kullanan kişinin oyununa pozitif katkı sağlayan, gelişime destek olan, savunmayı ya da saldırıyı güçlendirici her türlü program hataları bu kapsama girer. Bildirilmez ve kullanılırsa.
X. Script kullanımı



Oyuncu ve onun oyunu arasında arayüz olarak bir program kullanımı yasaktır. Bir gruba kötü niyetli olarak oyunda avantaj sagladıgı için, her hangi bir bilginin otomatik olarak oluşturdugu diger formların kullanımı da yasaklanmıştır.

Bunları kapsar fakat bunlarla sınırlı degildir:

* Botlar
* Makrolar
* Otomatik ada veritabanları

Bunun tek istisnası açıkça GameForge tarafından onaylanan programlardır.
XI. Proxies



Bir oyuncu cep telefonu ile oyuna baglaniyor ise, oynadıgı dünyanın(dünyaların) Oyun Operatörünü bağlanmadan önce bilgilendirmelidir.
XII. Kurallar ve uygulamalarının kötüye kullanımı



Belirlenmiş yollar haricinde kişisel çıkar getirecek her türlü yöntem yol ve/veya yöneticilerin kararları(bilgileri) dışında yapılan denemeler yasaktır.

Bunları kapsar fakat bunlarla sınırlı degildir: 

* Tatil modunu saglamak amacıyla Türkçe olmayan mesajlar göndermek. 
* Kural ihlali olmayan veya her hangi bir kurala aykırı olmayan mesajları rapor etmek. 
* Yetkili gibi davranmak ve/veya bu şekilde çıkar amacı ile hareket etmek.
XIII. Mesajlasma, Mesaj icerigi
 
Oyun içerisinde, resmi irc kanallarında ve forumda kişilere yönelik(örn: oyuncuya, takım üyesine veya GameForge'e karşı) tehditler yasaktır.


Oyun yapısı içerisindeki mesajlaşma sistemleri, hesap (oyuncu), köy ve ittifak isimleri, ittifak içerikleri, arkadaşlık başvurusu vb. araçlar ve yöntemleri kullanarak 

* Hakaret veya küfür, 
* her türlü reklam, propaganda, siyasi ve dini içerikli yazılar yazmak, 
* kanunlara aykırı davranışlarda bulunmak 

kesinlikle yasaktır ve kullanıcı bu davranışından sorumlu olur. Her turlu kısaltma, noktalama, kodlama ve ima olumsuz anlamda değerlendirilecektir.

Cezalar; ittifak isim, tag veya içerikleri için verilecekse, belirtilen ceza ittifağın kurucusuna verilecektir. Ittifak bilgilerindeki bu ifadeler, oyun yöneticileri tarafından değiştirilecektir. 

a : Küfür / Hakaret 
Küfür içermesi, aşırıya kaçması durumunda ya da aynı kişiden çok sık bu tip mesaj gelmesi durumunda geçerlidir. Çok ağır olan hakaretlerde oyun yöneticilerinin kaydı direkt olarak kapatma yetkisi bulunuyor. 

b : Oyunla ilgisi olmayan kişilere (3. şahıslara) küfür / hakaret / ima 
Oyuncunun şahsına değil de oyuncunun ailesine, arkadaşlarına, kız / erkek arkadaşına...vs gibi oyunla alakasız kişilere yönelik küfür / hakaret içermesi veya gerçek hayata yönelik santaj ve tehdit içermesi durumunda geçerlidir.

c : Üslup 
Hafif diyebileceğimiz ifadelerde verilecektir. Bu cezanın amacı uyarıdır. Ceza verilebilmesi için belli bir kişi veya grubun o ifade ile hedeflenmesi gerekir.
Bu ihlaller için bazı örnekler: "ezik", "zavallı", "sinek gibisin", "yılan", "senin gibi zavallının askerleri benim dişimin kovuğuna gitmez", "koçum", "oğlum", "ulan" tarzı ifadeler. 

d : Diğer İhlaller 
İkariam bir oyundur ve içerisinde politika ve parti propagandası yasaktır. Buna uymayan oyuncu , ittifaklar dağıtılıp kapatılacak, kurucuları ise cezalandırılacaktır. Bu kuralın geçerli olması için bu seçilen isimlerin TC yasalarına aykırı olması, yasak parti ya da örgüt simgelemesi ya da isimlendirmesi veya çok açık şekilde propaganda unsuru olması gerekmektedir.

"Hitler, Drittes Reich, PKK, SS" gibi terim/kelime ve türevlerini, yukarıda anlatıldığı gibi CHP, AKP, MHP gibi siyasi parti veya siyasi /dini topluluk isimlerini, ayrıca 'Türkiye Cumhuriyeti', "Atatürk" veya bir millete ait kurum ve şahıs isimleri gibi başka kimsenin hakkı olmayan isimleri kullanmak kesinlikle yasaktır.
XIV. Spam



Oyuncu arayüzüne herhangi bir amaçla müdahale etmeye ve/veya degiştirmeye yönelik bütün metodlar yasaktır.
Bunları kapsar fakat bunlarla sınırlı degildir: 

* Özel mesaj spamlamak 
* Başka oyunlar veya içeriklere dair reklam yapmak
XV. İçerik



Bireylere zarar verebilecek, kabul edilemeyecek nitelikteki herşey yasaktır. Oyun standartları oyuncuların moralleri düşünülerek oyun takımı tarafından belirlenecektir. İçerik sansürlenebilir, geçici veya kalıcı olarak cezalandırılabilir. Bu konuda şikayet kabul edilmeyecek ve son söz daima oyun takımında olacaktır.
XVI. Dil



Oyun yayımcısı, oyunun yayınladıgı ülke dışından katılan veya yerel dili kullanamayan oyuncuları dışarıda bırakma hakkını saklı tutar.

Bunları kapsar fakat bununla sınırlı degildir:

Oyun, Forum ve IRC resmi sohbet odaları.
Oyun içi kişisel mesajlar, ittifak sayfaları, ittifak başvuruları ve sirküler mesajlar üzerine özel bir hatırlatma:


Oyun destek takımının her hangi bir üyesi sizi geçici veya kalıcı olarak oyundan uzaklaştırabilir. Bu durum yukarda açıklanan kuralları ihlal eden veya etmeyen bütün hesaplar için geçerlidir.
Aynı zamanda şu da dikkate alınmalıdır ki; hizmetlerimize karşı yapacagınız herhangi bir olumsuz davranışınız sizin bütün dünyalardan ve onun sagladıgı servislerden geçici veya kalıcı süreyle uzaklaştırılmanızla sonuçlanabilir.

Genel İş Şartları kuralların üzerinde yer alır, lütfen onları da okuyunuz.

CEZALAR

İllegal Hibe:



1. ihlal 3 gün tatilli uzaklaştırma
2. ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma
3. ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

İllegal Saldiri:

1. ihlal 3 gün tatilli uzaklaştırma 
2. ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma
3. ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

Bakıcılık ihlali:

1.ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma
2.ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

Ağır Hakaret:

1.ihlal 2 gün tatilsiz uzaklaştırma
2.ihlal 4 gün tatilsiz uzaklaştırma
3.ihlal 7 gün tatilsiz uzaklaştırma
4.ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

Hafif Hakaret:

1.ihlal 2 gün tatilli uzaklaştırma
2.ihlal 4 gün tatilli uzaklaştırma
3.ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma
4.ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

Oyunda Yabancı Dil kullanmak:

1.ihlal 2 gün tatilli uzaklaştırma
2.ihlal 4 gün tatilli uzaklaştırma
3.ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma
4.ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

Bildirimleri kötüye kullanma:

1.ihlal 2 gün tatilli uzaklaştırma
2.ihlal 4 gün tatilli uzaklaştırma
3.ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma
4.ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

Spam:

1.ihlal 2 gün tatilli uzaklaştırma
2.ihlal 4 gün tatilli uzaklaştırma
3.ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma

1 yıl oyundan uzaklaştırma :

** Çoklu Kullanım (tüm hesaplar kapatılır /eğer varsa en küçük hesaba tekrar dönüş için izin verilir.)
** IP / Filo bağlantısı
** Hesap Paylaşımı
** Oyun Tekniğine Müdahale
** Karakter Tanımı
** Notlar
** Uygunsuz İsim Kullanımı (Uygunsuz İsim Kullanımı (İlk ihlal ise Kullanıcı adı, İttifak, Şehir ismi degistirilerek hesaba dönüs izni verilir))
** Hakaret Maddesi
** Hesap HırsızlığıIkariam.net - Oyun Kuralları



Aşagıdaki kurallar tüm www.ikariam.net dünyaları(sunucuları) için geçerlidir. 

* Kurallar her zaman GIS ile bir butundur. 
* Sürekli e-posta adresinin haricinde atılan e-postalar dikkate alınmaz. 
* Oyun yönetimi tarafından açıklanan kuralları bilmemek mazeret değildir. Tüm oyuncular kuralları bilmek zorundadır. 
* Oyuncu herhangi bir konuda operatöre şikayette bulunacaksa, bulunacağı şikayetin zaman aşımı süresi (tatil,hastalik vs. harici) 7 gündür. Şikayet konusu olayın gerçekleşmesi ile şikayet arasında 7 günden fazla zaman geçti ise şikayetler değerlendirilmez. 
* Herhangi bir oyuncu, herhangi bir şekilde server çöküşünden ya da program hatasından olumsuz etkilenirse, kaydının ve durumunun tekrar bu sorundan önceki hale getirilmesini talep edemez. 
Eger her hangi bir noktayı anlayamadınız veya ceza aldı iseniz lütfen irc sohbet sunusuna gelerek veya mail sistemi vasıtasıyla Oyun Operatörleri ile iletişim kurunuz.

Hesaplar ile ilgili bildirimler ve şikayetlerin güvenlik kuralları nedeniyle sadece sahiplerinden kabul edilecegini/sahipleriyle paylaşılacagını belirtiriz.
I. Multi Hesap


Her oyuncu dünya başına sadece 1 kayıt açabilir ve oynayabilir. Aynı dünyada bir kişi tarafından açılan ya da oynanan birden fazla kayıt, tespit edildikleri anda silinmek üzere dondurulurlar.
Aktif ya da pasif, saldırı, hammadde tarlası, maden takviyesi ya da sadece mesaj yazma amaçlı yani ne olarak kullanılırsa kullanılsın birden çok kayıt açmak kesinlikle yasaktır! 

** Bu konuda üzeri tekrar çizilmesi gereken 2 önemli nokta :

* Bir kişinin birden fazla hesap açması multi kayıt olduğu gibi, farklı kişilerin açtığı ve sahibi olduğu kayıtları, tek bir veya aynı serverda ya da hic bir serverda oyuncu olmasa da sahibi dışında başka bir kişinin kişinin bakıcılık izni harici kullanması durumu da multi hesap kapsamında değerlendirilebilir.
* Destek amaçlı kullanılması ya da kullanılmaması bir şey değiştirmez, sıfır puanlı dahi olsa multi hesap yasaktır.

Aynı bağlantıyı kullanan hesap sahiplerinin veya birden fazla internete bağlı bilgisayarın bulunduğu yerlerde (okul, internet cafe, isyeri, vb.) düzenli olarak oyuna giren kişinin, bu durumunu bildirilmesi zorunludur.

* Aynı IP üzerinden bağlanan hesaplar arasında, iznin verildiği tarihten bittiği tarihe kadar geçen tüm sürede; ticaret, hibe, saldiri, vb. her türlü askeri / ticari hareket yasaktır
* Aynı IP'yi kullanan hesapların, aynı bilgisayardan, (bakıcılık izni hariç) aynı zamanlarda giriş yapmaları yasaktır. Aynı bilgisayarda bir hesap kapanmadan, diğer hesap açılmamalıdır.
* Aynı IP'den giriş bilgisinin yöneticilere bildirilmesi, oyunculara asla ilgili hesaplar arası bakıcılık hakkı vermez.
* Aynı IP bildirimi, hesap devredildiği zaman geçerliliğini yitirir. 
* Aynı IP'den giriş bilgisi verilse de verilmese de; şüpheli bir durum ortaya çıktığında bu IP adresinden birden çok oyuncunun bağlandığını kanıtlamak, oyuncuların sorumluluğundadır. Aksi taktirde buradan açılan tüm kayıtlar dondurulur. O IP üzerinden oynanan oyunlar paralellik gösterirlerse, ceza gerektiren bir durum ortaya çıkar, multi kayıt kapsamına dahi sokulabilir.
II. Hesap Bakiciligi


Her bir hesap aynı zamanda sadece bir oyuncu tarafından yönetilebilir, tek istisnası hesap bakıcılıgıdır.

Hesap Bakıcılıgına izin verilen durumlar:

Hesap bakıcılıgı aşagıdaki şartlar çerçevesinde oyuncuya kendisine verilen hesabı yönetme hakkı tanır: 

* Bakıcılık yapılacak kaydın sahibi tarafından oynadıkları dünya operatörüne, 

Bakıcılığın başlayacağı tarih, saat ve süresi
Bakıcı olacak kişinin bilgileri (hangi dünya, hangi hesap ve İD sini)

içeren e-posta atılması gerekir. e-posta ın atılmasının ardından cevabın beklenmesine gerek yoktur. 

* Bakıcılık yapılan hesaba zarar vermeye veya yagmalamaya yönelik bir saldırı olmadıgı sürece birlik hareketi yapılamaz. Böyle bir durumda birlikler bakılan hesaba ait şehirlerden birisine konuşlandırma veya nakliye olarak gönderilerek korunabilir.Birlikleri harekete geçirmeye ihtiyaç duyacagınız durumlarda gelen bir saldırıya müdahale edemeyebilirsiniz.
* Bir hesaba bakıcılık maksimum 12 saat süresince devam edebilir.(Süre aşımı ihtiyacı olması durumunda Oyun Operatörünün izni gereklidir.) 
* Bu süre, e-postada belirtilmemişse, yöneticilere e-postanın atılması ile başlar. 
* Bir kayıt bir kere bakıcıya bırakıldıktan sonra yeniden bakıcıya bırakılabilmesi için en az 7 gün geçmesi gerekir. 
* Bakıcılık süresi oyunun gerçek sahibi hesaba giriş yaptıgı anda sona erer.
* Yeni bir dünyada(sunucuda) ilk 3 hafta boyunca hiç bir hesaba bakıcılık yapılamaz.


Bakıcı, bakıcılık süresi boyunca şunları yapabilir:

* Bina inşa etmek veya araştırma yapmak için kaynakları harcayabilir.
* Tehlike oluşturan ani saldırılarda, sadece nakliye veya konuşlandırma seçeneklerini kullanarak birlikleri hesabın kendi şehirlerinden birine göndererek koruyabilir. 
* Hesabı tatil moduna alabilir.

Bakıcı şunları yapamaz: 

* Ne bakılan hesabın şehirleri arasında ne de başka şehre nakliye yapamaz. 
* Savunma binaları veya birlikler için kaynak harcayamaz. 
* Son 7 gün içerisinde bir hesaba bakıcılık yaptıysa bakıcılık yapamaz. 
* Hesabı tatil modundan çıkaramaz. 
* Hiç bir hesap özelligini degiştiremez/silemez.
III. Hesap Devri


Dünya içerisindeki hesap devirleri yalnızca Oyun Operatörünün yardımı ile yapılabilir.

Dünya içi hesap degisimlerinde veya hesap hibelerinde oyuncular e-mail adreslerini degistirmedikce hic bir şikayetleri işleme alınmayacaktır. Sadece hesabın sürekli mail adresinden gelen şikayetlerin dikkate alınacagı unutulmamalıdır.

Eger bir hesap devri yapılırsa, tekrar devredilmeden önce üzerinden en az 28 gün geçmelidir.

Hesabı alan oyunun yeni sahibi, hesap degisimini takiben 12 saat içerisinde e-mail adresini degiştirmelidir. 
Bir kaydın sahibi, o kayıttaki sabit e-posta adresinin sahibiyle ayni kişidir.
Değişiklik işlemi için, kaydın sabit e-posta adresinden Üst Oyun Operatörüne (SGO); 

Hesap adı ve ID si: 
Hesabın sabit e-posta adresi: 
Hesabın yeni e-posta adresi: 
Hesabın varsa yeni adı: 

bilgilerini içeren e-posta atılması ve onay beklenmesi şarttır.

* Devredilecek hesaplar tatil moduna alınmalıdır. Tatile alınmadan devir istenmesi durumunda tüm sorumluluk oyunculara ait olacaktır. 
* Bir hesapta yeniden mail değişimi yapılabilmesi için en az 28 gün geçmesi gereklidir. Dünyalarin açılışını takip eden ilk 45 günde de hesap devri yapılamaz. 
* Hesabın açılışından itibaren verilmiş olan cezalar, hesabın sicilinden silinmez. (örneğin; hesap daha önce 2 kez hakaretten ceza almış ve yeni sahibi 1 kez hakaret etmişse, hesap silinmek üzere kapatılır.)
IV. Bashing


24 saatlik zaman diliminde bir oyuncunun sahip oldugu her hangi bir şehre 6'dan fazla saldırıya izin verilmez.

Bir oyuncuya o oyuncunun şehrini geliştirmesine olanak vermeyecek şekilde saldırılması yasaktır.Bir şehre 3 gün boyunca, ardarda 6 kez saldirilamaz.

Herhangi bir oyuncuya ait bir koye 24 saat içinde en fazla 6 saldırı yapılabilir. 24 saat, ilk saldırı filosunun koye vardığı andan itibaren başlar.

Limit savunan oyuncunun tüm koylerini kapsamaz, her koy için kural ayrı uygulanır. 

Kural ihlalini olusturan saldırılarda elde edilen kazançlar ceza sonunda savunana geri yollanır. 

Sadece İttifakınız bir başka ittifak ile savaş halindeyse bashing'e izin verilir. Savaş resmiIkariam.net forumunda dogru yerde ve forumdaki kendine özgü kurallara uygun olarak ilan edilmiş olmalıdır.

a) Bir ittifakın savaş açabilmesi için; İkariam Forumunda Oyuncular Arası DIPLOMASI-Ilgili Dünya bölümünde aşağıdaki bilgilerin net olarak belirtilmesi gerekir : 

Savaş açan ittifağın tam ismi
Savaş açılan ittifağın tam ismi

b) Aynı zamanda savaş açan ittifak kurucusunun forumdaki bildirinin aynısını Dünya operatörü ve SGO suna, sürekli e-posta adresinden atacağı e-posta ile ulaştırması gerekir.

* Forumdaki bildiri başlığına oyun yöneticilerinden birisinin onay mesajı yazması ile 12 saatlik saldırmazlık süresi ve arkasından resmi olarak savaş başlar. 
* 2 ittifak birbiriyle savaş halindeyken aralarında 6/24 kuralı geçersiz kalır. Yani herhangi bir saldırı sayısı kısıtlaması söz konusu değildir. 
* 12 saatlik saldırmazlık süresinde saldırı yapılamaz, yapılırsa saldırı kuralı ihlali olur ve tazminat ödenmesi gerekir. Tazminatın ödenme süresini oyun yöneticisi belirleyecektir. 
* Savaş açılan ittifak, deklarasyonu onaylamak zorunda değildir. 
* Bir savaş, onay tarihinden itibaren en fazla 1 ay sürer. 
* Onaydan 1 ay sonra istenirse yeni bir savaş deklarasyonu yapılabilir ancak sona erdirildiği açıklanmayan savaşlar 1 ay sonra berabere bitti sayılarak sona erdirilir. 
* Savaş ilanında ittifak isimleri hatalı yada eksik bildirilirse ilan geçersiz olur. 

Sadece ittifaklar arası savaş açılabilir. Ittifağı olmayan oyuncular savaşa asla dahil olamazlar.Kural açığından yararlanma çabalarında, ilgili kesimler "savaş kuralı ihlalinden" ceza alacaktırlar. 

Not: Saldırı birlikleri tamamen yok edilmişse saldırı bashing kapsamında degerlendirilmez.
V. Ticaret/Takas ve Tazminat ödemesi Esnasında Saldırı


Ticaret yapmakta olan oyunculardan birisi ticaret karşılığı olarak gönderdiği madeni kendi saldırıp alamaz. Aynı şekilde daha önce herhangi bir nedenle ilgili oyuncuya karşı saldırı kuralı ihlali veya başka bir nedenle zarar tazmini cezası almış ve halen ödeme yapmakta olan bir oyuncu karşı tarafa saldıramaz.

Ticaret veya tazminat ödemesi olarak gönderilen madenlerin anlaşmalı olarak ittifak üyesi veya arkadaş olan 3. sahıslar tarafından saldırılarak alınması durumunda oyun yöneticileri oyuncular arasındaki geçmiş ilişkilere bakarak Hile kararına varabilirler. Bu durumda ilgili kayıtlar kapatılır.
VI. Pushing


Her hangi bir hesabın kendisinden düşük puandaki başka bir hesaptan kaynaklar konusunda haksız kazanç saglamasına izin verilmez.

Bunları kapsar ancak bunlarla sınırlı degildir: 

* Kaynakların düşük puanlı hesaptan yüksek puanlı hesaba karşılıksız olarak aktarılması. 
* 48 saat içerisinde ödenmeyen borçlar. 
* Yüksek puanlı oyuncu tarafından 48 saat içerisinde karşılıgı gönderilmeyen ticaretler. 
* Yüksek puanlı olan oyuncuya, haksız kazanç saglar şekilde dünyaya - özel oranların dışındaki oranlarda yapılan kaynak ticareti. 

Maden takası / ticareti iki oyuncu arasında hammadde nakliyesi ile yapılabilir.

* Madenlerin değiştirilme oranı:

Dünyalarda aksi belirtilmedikçe uygulanacak oranlar:

Yapi malzemesi x2 = kristal = mermer = üzüm = sülfür 

* Bir oyuncu kendisinden düşük puanlı bir oyuncu ile ticaret yaparken, bu oranları kendi lehine değiştiremez! Verilen oranlara tam olarak uyulmalıdır. Ufak bile olsa yüksek puanlı lehine sapmalar yapmak yasaktır.
* Düşük puanlı oyuncu lehine oranlar değiştirilebilir. 
* Bu transferler karşılıklı olarak, 48 saatlik zaman dilimi içinde bitirilmelidir.

Not: 

* Harac yoktur .Yüksek puanlı oyuncuların zorlamasıyla haraç ödeyen oyuncular bu sekilde bile gonderdigini iddia etse her iki oyuncuda pushing kapsamında degerlendirilir 
* Pushing cezasından sonra, kaynakları mutlaka size en yakin yonetici sehrine iade etmek zorundasınız.
VII. Ittifak yardımı



Bir saldırıdan sonra ittifak, saldırıya uğrayan üyesine, zarar çeşidi ve miktarına uyacak şekilde maden yardımı yapabilir.

Ancak bunu yapmadan önce saldırı alan oyuncu, sürekli e-posta adresinden dunya operatörüne,

Savaş raporunun tamamını
Toplam zararını
Yardım edecek oyuncuların listesini

içerecek e-posta atması ve onay beklemesi gerekir. 

* Yardım kaybın çeşidinde olmalı ve bu kaybı geçmemelidir. (örneğin, 350k odun 50 kristal kayıp veren oyuncuya 400 mermer yollanmamalıdır) 
* Operatörden izin alınan tarih ve saatten itibaren operatör ayrıca bir zaman belirtmediği takdirde, yardım edecekler listesinde adı geçen ittifak üyeleri, 48 saat içerisinde ittifak, oyuncunun kaybını karşılayabilir. Bu sürenin aşılması kesinlikle yasaktır. 
* Ittifak yardımına sadece ittifak üyeleri katılabilir, ve de yukarıda da yazdığı gibi, operatörden izin istemek ve onay gelmesini beklemek şarttır, aksi taktirde kural ihlali oluşur ve izinsiz hibe sebebiyle ilgili kayıtlara ceza verilir.

Saldırıyı yapan taraf(lar) savaşta askeri birimlerinin bir kısmını yada tümünü kaybetse bile bu savaş için asla ittifak yardımı alamazlar.
VIII. Ceza aldırma amaçlı takviye



Başka bir oyuncuya, o oyuncunun bilgisi dışında maden gönderildiğinde geçerlidir Bilgisi dışında takviyeyi oyuncunun, bunu operatöre bildirmesi şarttır. Aksi takdirde anlaşmalı takviye sayılır. Ceza aldırma amaçlı harekete maruz kalan oyuncu, bu miktarı gönderen oyuncuya/oyuncu cezali ise en yakin operator koyune yollamak zorundadır.
IX. Bug kullanımı



Bug kullanımı kesinlikle yasaktır. Her oyuncu bulduğu programlama hatalarını veya açıklarını vakit kaybetmeden Admine ya da Üst Oyun Operatörüne bildirmekle yükümlüdür. Bu hataları çıkar amaçlı kullananların kayıtları silinmek üzere dondurulacaktır. Buldukları bugları düzelmeksizin oyuncularla paylaşmak bugdan yararlanmak sayılır ve hesaplar silinmek üzere dondurulur. 

** Kullanımı, kullanan kişinin oyununa pozitif katkı sağlayan, gelişime destek olan, savunmayı ya da saldırıyı güçlendirici her türlü program hataları bu kapsama girer. Bildirilmez ve kullanılırsa.
X. Script kullanımı



Oyuncu ve onun oyunu arasında arayüz olarak bir program kullanımı yasaktır. Bir gruba kötü niyetli olarak oyunda avantaj sagladıgı için, her hangi bir bilginin otomatik olarak oluşturdugu diger formların kullanımı da yasaklanmıştır.

Bunları kapsar fakat bunlarla sınırlı degildir:

* Botlar
* Makrolar
* Otomatik ada veritabanları

Bunun tek istisnası açıkça GameForge tarafından onaylanan programlardır.
XI. Proxies



Bir oyuncu cep telefonu ile oyuna baglaniyor ise, oynadıgı dünyanın(dünyaların) Oyun Operatörünü bağlanmadan önce bilgilendirmelidir.
XII. Kurallar ve uygulamalarının kötüye kullanımı



Belirlenmiş yollar haricinde kişisel çıkar getirecek her türlü yöntem yol ve/veya yöneticilerin kararları(bilgileri) dışında yapılan denemeler yasaktır.

Bunları kapsar fakat bunlarla sınırlı degildir: 

* Tatil modunu saglamak amacıyla Türkçe olmayan mesajlar göndermek. 
* Kural ihlali olmayan veya her hangi bir kurala aykırı olmayan mesajları rapor etmek. 
* Yetkili gibi davranmak ve/veya bu şekilde çıkar amacı ile hareket etmek.
XIII. Mesajlasma, Mesaj icerigi
 
Oyun içerisinde, resmi irc kanallarında ve forumda kişilere yönelik(örn: oyuncuya, takım üyesine veya GameForge'e karşı) tehditler yasaktır.


Oyun yapısı içerisindeki mesajlaşma sistemleri, hesap (oyuncu), köy ve ittifak isimleri, ittifak içerikleri, arkadaşlık başvurusu vb. araçlar ve yöntemleri kullanarak 

* Hakaret veya küfür, 
* her türlü reklam, propaganda, siyasi ve dini içerikli yazılar yazmak, 
* kanunlara aykırı davranışlarda bulunmak 

kesinlikle yasaktır ve kullanıcı bu davranışından sorumlu olur. Her turlu kısaltma, noktalama, kodlama ve ima olumsuz anlamda değerlendirilecektir.

Cezalar; ittifak isim, tag veya içerikleri için verilecekse, belirtilen ceza ittifağın kurucusuna verilecektir. Ittifak bilgilerindeki bu ifadeler, oyun yöneticileri tarafından değiştirilecektir. 

a : Küfür / Hakaret 
Küfür içermesi, aşırıya kaçması durumunda ya da aynı kişiden çok sık bu tip mesaj gelmesi durumunda geçerlidir. Çok ağır olan hakaretlerde oyun yöneticilerinin kaydı direkt olarak kapatma yetkisi bulunuyor. 

b : Oyunla ilgisi olmayan kişilere (3. şahıslara) küfür / hakaret / ima 
Oyuncunun şahsına değil de oyuncunun ailesine, arkadaşlarına, kız / erkek arkadaşına...vs gibi oyunla alakasız kişilere yönelik küfür / hakaret içermesi veya gerçek hayata yönelik santaj ve tehdit içermesi durumunda geçerlidir.

c : Üslup 
Hafif diyebileceğimiz ifadelerde verilecektir. Bu cezanın amacı uyarıdır. Ceza verilebilmesi için belli bir kişi veya grubun o ifade ile hedeflenmesi gerekir.
Bu ihlaller için bazı örnekler: "ezik", "zavallı", "sinek gibisin", "yılan", "senin gibi zavallının askerleri benim dişimin kovuğuna gitmez", "koçum", "oğlum", "ulan" tarzı ifadeler. 

d : Diğer İhlaller 
İkariam bir oyundur ve içerisinde politika ve parti propagandası yasaktır. Buna uymayan oyuncu , ittifaklar dağıtılıp kapatılacak, kurucuları ise cezalandırılacaktır. Bu kuralın geçerli olması için bu seçilen isimlerin TC yasalarına aykırı olması, yasak parti ya da örgüt simgelemesi ya da isimlendirmesi veya çok açık şekilde propaganda unsuru olması gerekmektedir.

"Hitler, Drittes Reich, PKK, SS" gibi terim/kelime ve türevlerini, yukarıda anlatıldığı gibi CHP, AKP, MHP gibi siyasi parti veya siyasi /dini topluluk isimlerini, ayrıca 'Türkiye Cumhuriyeti', "Atatürk" veya bir millete ait kurum ve şahıs isimleri gibi başka kimsenin hakkı olmayan isimleri kullanmak kesinlikle yasaktır.
XIV. Spam



Oyuncu arayüzüne herhangi bir amaçla müdahale etmeye ve/veya degiştirmeye yönelik bütün metodlar yasaktır.
Bunları kapsar fakat bunlarla sınırlı degildir: 

* Özel mesaj spamlamak 
* Başka oyunlar veya içeriklere dair reklam yapmak
XV. İçerik



Bireylere zarar verebilecek, kabul edilemeyecek nitelikteki herşey yasaktır. Oyun standartları oyuncuların moralleri düşünülerek oyun takımı tarafından belirlenecektir. İçerik sansürlenebilir, geçici veya kalıcı olarak cezalandırılabilir. Bu konuda şikayet kabul edilmeyecek ve son söz daima oyun takımında olacaktır.
XVI. Dil



Oyun yayımcısı, oyunun yayınladıgı ülke dışından katılan veya yerel dili kullanamayan oyuncuları dışarıda bırakma hakkını saklı tutar.

Bunları kapsar fakat bununla sınırlı degildir:

Oyun, Forum ve IRC resmi sohbet odaları.
Oyun içi kişisel mesajlar, ittifak sayfaları, ittifak başvuruları ve sirküler mesajlar üzerine özel bir hatırlatma:


Oyun destek takımının her hangi bir üyesi sizi geçici veya kalıcı olarak oyundan uzaklaştırabilir. Bu durum yukarda açıklanan kuralları ihlal eden veya etmeyen bütün hesaplar için geçerlidir.
Aynı zamanda şu da dikkate alınmalıdır ki; hizmetlerimize karşı yapacagınız herhangi bir olumsuz davranışınız sizin bütün dünyalardan ve onun sagladıgı servislerden geçici veya kalıcı süreyle uzaklaştırılmanızla sonuçlanabilir.

Genel İş Şartları kuralların üzerinde yer alır, lütfen onları da okuyunuz.

CEZALAR

İllegal Hibe:



1. ihlal 3 gün tatilli uzaklaştırma
2. ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma
3. ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

İllegal Saldiri:

1. ihlal 3 gün tatilli uzaklaştırma 
2. ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma
3. ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

Bakıcılık ihlali:

1.ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma
2.ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

Ağır Hakaret:

1.ihlal 2 gün tatilsiz uzaklaştırma
2.ihlal 4 gün tatilsiz uzaklaştırma
3.ihlal 7 gün tatilsiz uzaklaştırma
4.ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

Hafif Hakaret:

1.ihlal 2 gün tatilli uzaklaştırma
2.ihlal 4 gün tatilli uzaklaştırma
3.ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma
4.ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

Oyunda Yabancı Dil kullanmak:

1.ihlal 2 gün tatilli uzaklaştırma
2.ihlal 4 gün tatilli uzaklaştırma
3.ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma
4.ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

Bildirimleri kötüye kullanma:

1.ihlal 2 gün tatilli uzaklaştırma
2.ihlal 4 gün tatilli uzaklaştırma
3.ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma
4.ihlal 1 yıl tatilli uzaklaştırma

Spam:

1.ihlal 2 gün tatilli uzaklaştırma
2.ihlal 4 gün tatilli uzaklaştırma
3.ihlal 7 gün tatilli uzaklaştırma

1 yıl oyundan uzaklaştırma :

** Çoklu Kullanım (tüm hesaplar kapatılır /eğer varsa en küçük hesaba tekrar dönüş için izin verilir.)
** IP / Filo bağlantısı
** Hesap Paylaşımı
** Oyun Tekniğine Müdahale
** Karakter Tanımı
** Notlar
** Uygunsuz İsim Kullanımı (Uygunsuz İsim Kullanımı (İlk ihlal ise Kullanıcı adı, İttifak, Şehir ismi degistirilerek hesaba dönüs izni verilir))
** Hakaret Maddesi
** Hesap Hırsızlığı

A-T-A
 


SİTEMİZ GÜZELMİ
güzel
kötü
igrenç

(Sonucu göster)


ANKET
 
ANKET AÇILDI
CHAT
 
CHAT AÇILDI
 
Bugün 6 ziyaretçi (13 klik) kişi burdaydı!
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol